krzysiekl
2023-12-12 00:53
zgadzam się z tym co pisze wromk.
Przy czym WMI nie trzeba zamykać, tanie linie w tym Ryanair i tak na CPK się pojawiają (oczywisty warunek: nie może być droższy od Okęcia, ale to nie jest trudne do osiągnięcia.)
Po pierwsze CPK nie jest przeskalowany - to ma być lotnisko wielkości MUC, ARN i OSL (dwa równoległe pasy, w ARN są 3, ale to ze względu na wiatry, i terminal), a obsługiwać ruch jak VIE, co absolutnie nie jest megalomańskie, dla kraju jak Polska już teraz, nawet bez żadnych wzrostów w przyszłości (zawsze terminal może być mniejszy).
Po drugie przykład YMX to idealny argument przeciw absurdowi duoportu WAW, WMI, bo nikt nie będzie się chciał przesiadać na takich lotniskach., administracyjny podział ruchu pomiędzy WAW i WMI też nie wchodzi w grę, dopóki Polska będzie w UE.
Po trzecie do CPK dojazd nie będzie słaby jak do YMX, dzięki szybkiej kolei, szczególnie z Warszawy i Łodzi, ale także z innych miast oraz oczywiście autostradzie.
Aby to wszystko zadziałało WAW i być może WMI muszą być zamknięte, wtedy na CPK pojawi się też duży ruch LCC jak w VIE i czarterów, jak w innych dużych portach UE, które dopełnią terminal. WAW jest nie do obrony ze względu na lokalizację - brak możliwości rozbudowy, hałas i układ pasów.