Hainan Airlines uruchomi nowe połączenia z Pragi i Seattle

Hainan Airlines uruchomi nowe połączenia z Pragi i Seattle Jako pierwsze zostanie uruchomione połączenie z Chongqing do Seattle. Pierwszy lot zaplanowany jest na 16 maja. Rejsy pomiędzy największym pod względem powierzchni miastem na świecie a największym miastem stanu Waszyngton będą realizowane raz w tygodniu w każdy czwartek. Do obsługi połączenia wykorzystane zostaną samoloty typu Boeing 787-8 Dreamliner. Rozkład...
08/04/2024 09:10   
Komentowanie dostępne dla zalogowanych użytkowników
krzysiekl 2024-04-15 08:35   
krzysiekl - Profil krzysiekl
wroord,
w kwestii audytu. duże firmy nie startują w przetargach do audytów także dlatego, że już brały udział w ty projekcie: więc nie moga oceniać same siebie.
Tak jak piszesz, CPK to żadna gigantomania, to nie będzie wielkie lotnisko, na początek będzie niewiele większe od Okęcia. PiS niestety nadał projektowi negatywny wydźwięk nadmiernie podkreślając wielkość i "epokowość" tego projektu.

ec29, ta krytyka części kolejowej wykonana przez PAN była w dużym stopniu...absurdalna... oni tam pisali np. o braku uwzględniania integracji międzynarodowej, co jest absurdem bo to właśnie jest główny element części kolejowej. Uwzględnienie CPK w sieci TEN-T już się stało. Przyczepili się do centryczności projektu zapominając, że to jest projekt związany z CPK. Trudno, żeby w jego ramach mówiło się o modernizacji linii typu Kraków - Wrocław albo Trójmiasto - Szczecin. Natomiast Polsce faktycznie brakuje kilku kluczowych elementów części kolejowej:
KDP łączącej Warszawę, Łódź, Wrocław, Poznań (i dalej przedłużenie do Berlina)
CMK Północ czyli przedłużenie linii z Krakowa i Katowic do Trójmiasta (nie ma sensu by pociągi z południa jeździły do Trójmiasta przez Warszawę)
Szybkiego połączenia Katowic z Ostrawą co jest kluczowe dla połączenia Warszawa - Wiedeń.
Także połączenie z Litwą jest uwzględnione.
Wrzuć jakieś sensowne punkty z tej krytyki czesci kolejowej. Są, ale jest tego mało i są to rzeczy które można (należy) po prostu poprawić.

Z dalszej czesci postu ec29 wieje skrajny niedasizm. "LOT traci na przesiadkach" (raczej absurdalne hasło, bo bez przesiadek LOT by nie istniał już). "Ryanair jest agresywny i wykańcza konkurentów". No i co z tego? Mamy zacząc płakać i właśnie pozwolić by Ryanair zdominował rynek lotniczy w Warszawie? PRZECIWNIE, nalezy przygotować lotnisko gdzie będą dla niego KONKURENCI i to nie tylko LOT ale wiele innych linii, które lepiej rozwiną swoją ofertę gdy będzie lotnisko z większą przepustowością i szansami na rozwój!

600 operacji na dwóch krzyżujących się pasach..no jasne..tylko, że to nie wszystko... a sortowania bagażu? a drogi kołowania?
Poza tym co z tego, że zrobi się te 600 w dobie jak dla przewoźnika sieciowego który ma hub KLUCZOWE jest by zformułować duże fale przylotów i odlotów. W konkretnych godzinach np. ok 7 rano musi być obsłużone bardzo dużo samolotów!!
Dwa pasy są po prostu niezbędne do rozwoju przewoźnika hubowego oraz do sprawnego funkcjonowania lotniska!

To nie brak slotów chroni LOT, to brak slotów w godzinach szczytu jest dla niego problemem.
Jeśli jednak LOT upadnie to CPK NADAL jest nam potrzebny! Łatwiej przyciągnie się inną linię sieciową jeśli CPK będzie isntiał!
Z resztą nawet gdy LOT istnieje nie ma powodów by równolegle nie rozwijała się na CPK inna linia mająca tu swój hub i oferująca przesiadki.

ec29 2024-04-14 11:21   
ec29 - Profil ec29
wrood, słoneczko drogie!

Po pierwsze to skrytykowałem krzysia.

Po drugie to podałem dane, trzy linie z regionu bądź zbankrutowały (Malev), bądź kilka razy zmieniały właściciela i są liliputem (CSA), bądź mają straty od 2008 roku (TAROM). Dysponując dwoma pasami/nieograniczonymi slotami.

Minister Lasek nie jest w stanie przeprowadzić audytu, bo podobnie jak Ty błędnie założył, że jakieś konsultingi z przetargu to zrobią. Korekty CPK jest w stanie zrobić interdyscyplinarny zespół złożony ze specjalistów z różnych dziedzin i oparty o osoby bardzo mocne intelektualnie. Nie ma, ani jednego dobrego artykułu/publicznych analiz na temat lotniczej części CPK. Część kolejową doskonale skrytykował PAN.

Przed krytykowaniem innych forumowiczów zapoznaj się choćby z podstawowymi faktami, czyli że na 600 operacjach (560 plus punkty) bez problemu da się przewieść ponad 30 mln pax-ów, że Mumbai robi 50 mln pax-ów na krzyżujących się pasach, że LOT ma obecnie około 62,% slotów na Okęciu, że LOT traci na przesiadkach, że w Europie słabsze linie są wykańczane przez konkurentów. że Ryanair jest agresywny i planowo wykańcza konkurentów.

Norwegian został wykończony przez BA/AA i oni potrafili sprzedawać bilety Denver - Rzym z przesiadką po 1 000 zł tylko po to, by Norwegian na pewno tracił na przewozach bezpośrednich. Bo szef Norwegiana był tak głupi by rozpoczynać wojnę w Londynie. Wiesz dlaczego Ryan nie lata przez Atlantyk? Bo MOL dobrze wie, że każdy kto próbował zniszczyć zyski z lotów transatlantyckich został zniszczony.

Tak tylko brak slotów dla konkurentów sprawia, że LOT dotrwał do dzisiejszego dnia jako dość duża linia i może się rozwijać. CPK to 100% bankructwo, a LOT zostanie wykończony przez Ryana, Wizza, a być może dołączą do tego duzi.

Radom nazywa się Warszawa, bo LOT Milczarskiego i Wilka nie radził sobie z Wizzem założonym w 2004 roku!

CPK to bardzo szkodliwa propozycja nieracjonalnego inwestowania środków budżetowych. Z całego CPK potrzebne jest tylko kilkanaście/dziesiąt odcinków linii kolejowych, gdzieś pomiędzy 500 a 1 000 km nowych torów. Dodatkowo to propozycja bankructwa LOT-u, bo im się udało ukryć przed Kaczorem klęskę SIN i LAX. A klęska SIN-u i LAX-u pokazuje empirycznie, że zarabiać na przesiadkach na masową skalę w tej części świata się po prostu nie da!

Przestań wypisywać brednie!
wroord 2024-04-11 17:57   
wroord - Profil wroord
ec29 zalogowales sie wczoraj chyba tylko po to aby trollowac. Krytykujesz jsg ze pisze nieuzasadnione bzdury, ale ty nie przedstawiasz zadnych konkretow ani analiz/artykulow aby podeprzec swoje argumenty. Jakos nowy rzad od kilku miesiecy nie moze wykazac negatywnych analiz bo takie po prostu nie istnieja. Ministrowie opozycji byli w biurze ministerstwa i poprosili o kopie i nikt ich nie mial wiec na jakie analizy sie powoluja? Dlaczego na audyt nie zareagowaly najwieksze firmy audytowe? Poniewaz wiedza ze nic negatywnego tam nie ma i nie beda marnowac czas. Pora skonczyc z polityczna propaganda i zatroszczyc sie o rozwoj kraju. Przeciez CPK ma byc budowany etapami wiec od razu nie bedzie 4 pasow i kilku terminali wiec to tez nie jest megalomani ale zapewnienie mozliwosci dalszego rozwoju bez ograniczen srodowiskowych i braku miejsca.
ec29 2024-04-10 15:43   
ec29 - Profil ec29
Dlaczego mój komentarz jest widoczny tylko po zalogowaniu?
jsg 2024-04-10 14:25   
jsg - Profil jsg
Przecież są dwa lotniska w Warszawie, po co kolejne?
ec29 2024-04-10 11:21   
ec29 - Profil ec29
Krzysiu! Zamęczasz nas wszystkich swoim spamem pro-CPK wypisując najczęściej 100% bzdury. Tym razem napisałeś kilka prawdziwych tez:

"Kluczowa jest dostępność wolnych slotów na lotnisku. Okęcie jest przepełnione, lotnisko w Pradze nie jest. Przez zatłoczenie przydział slotów na Okęciu jest koordynowany przez ACL, w Pradze nie ma takiej potrzeby."

"gdyby był CPK to mieliby łatwiej uruchomić loty do Warszawy"

Natomiast zbiór tez "brak CPK będzie oznaczać mniejsza konkurencję, mniej połączeń, wyższe ceny." to zestaw kompletnych bzdur. Takie małe i nieistotne biznesowo miasta jak Warszawa, Praga, Budapeszt, Bukareszt, czy Kraków są w stanie utrzymać całoroczne połączenia długodystansowe TYLKO w przypadku monopolu. Monopol w tym przypadku nie służy do podwyższania cen, tylko do różnicowania cen. Różnicowania pozawala na sprzedaż biznesowi i dyplomacji biletów po wysokich cenach, które utrzymują połączenia całoroczne. To jest pytanie "kto kogo?". I dlatego CPK to 100% gwarancja bankructwa LOT-u.

I wtedy wcale niższych cen nie będzie: po prostu zagraniczny monopolista narzuci swoje. Brak LOT-u to też mniej połączeń długodystansowych, dobrymi przykładami są bardzo zbliżone do Warszawy Budapeszt i Praga.

Budapeszt, Praga i Bukareszt pokazują, że dwa pasy i nieograniczona dostępność slotów szkodzą narodowemu przewoźnikowi, a w konsekwencji powodują zmniejszenie oferty długodystansowej.
jsg 2024-04-10 09:35   
jsg - Profil jsg
I ponowna prośba o podesłanie arytkułu na który sie powołujesz:

zobacz link
jsg 2024-04-10 09:29   
jsg - Profil jsg
A masz na to jakieś dowody? Bo juz kolejny raz nie podpierasz się dowodami i powtarzasz, że CPK jest niezbedny.
krzysiekl 2024-04-10 09:00   
krzysiekl - Profil krzysiekl
jsg, co to znaczy "nie mają CPK"? Kluczowa jest dostępność wolnych slotów na lotnisku. Okęcie jest przepełnione, lotnisko w Pradze nie jest. Przez zatłoczenie przydział slotów na Okęciu jest koordynowany przez ACL, w Pradze nie ma takiej potrzeby.

Potrzeba nowego głównego(!) lotniska dla Warszawy to nie jest jakiś kaprys tylko faktyczna konieczność ze względu na brak możliwości znaczącej rozbudowy Okęcia.
jsg 2024-04-09 23:49   
jsg - Profil jsg
A na podstawie jakich analiz to twierdzisz? Czechy nie mają CPK.
krzysiekl 2024-04-09 18:10   
krzysiekl - Profil krzysiekl
gdyby był CPK to mieliby łatwiej uruchomić loty do Warszawy.
brak CPK będzie oznaczać mniejsza konkurencję, mniej połączeń, wyższe ceny.
Kup bilet Więcej
dorośli
(od 18 lat)
młodzież
(12 - 18 lat)
dzieci
(2 - 12 lat)
niemowlęta
(do 2 lat)
Wizy
Rezerwuj hotel
Wizy
Okazje z lotniska

dorośli
(od 18 lat)
młodzież
(12 - 18 lat)
dzieci
(2 - 12 lat)
niemowlęta
(do 2 lat)
Rezerwuj hotel
Wizy