@gość_16fea, @gość_05e03: Amedeo zamówił 20 sztuk A380 w roku 2014, a 14 lutego 2019 r. poinformowano o anulowaniu tego zamówienia (np.
zobacz link ).
Na stronie Amedeo nie ma w tym względzie pomyłki, bo te 22 sztuki A380 to egzemplarze już finansowane (14 sztuk w ramach leasignu dla Emirates i Etihad z umową typu "management" oraz 8 sztuk dla Emirates z umową typu "oversight").
Generalnie trzeba wejść w niuanse umów typu "sale and leaseback".
Np. w ramach spółki Doric Nimrod Air III Limited są finansowane 4 sztuki A380 (MSN 132, 133, 134 i 136), a aktywami zarządza właśnie Amedeo Management Limited.
Finalny efekt może być taki, że o ile leasingi nie zostaną wysłużone ponad 10 (12) lat to Amedeo zostanie właścicielem sporej liczby A380 i być może będzie chciało je dalej wynajmować krótkoterminowo, jak to próbuje robić np. HiFly (z MSN 6).
Te 4 sztuki A380 o wymienionych MSN-ach skończą 10 letni leasing w okresie od sierpnia do listopada 2023. Istnieje oczywiście opcja wydłużenia leasignu, ale to już będzie zależało od Emirates (zatrzymanie produkcji dotychczasowej wersji A380 być może spowoduje chęć wydłużenia okresu leasingu).